Wist je dat…

…wandelen en eiwitten goed voor je zijn? Vast wel.. Maar waarom? Dat lees je hier. Ook een mooie grafiek met demografische gegevens van onze leden!

Van wandelen word je sterker en krijg je een betere conditie. Lees hier waarom wandelen goed voor je is, met enkele tips voor jouw wandeltraining. Gelukkig kun je bij de Loopgroep Oegstgeest ook wandelen (als het weer mag).

Eiwitten zijn de bouwstenen voor onze spieren en het is belangrijk dat we verspreid over de dag voldoende eiwitten eten. Lees er hier meer over.

2021 beginnen we met maar liefst 208 leden (inclusief 8 wandelaars en helaas geen nieuwe basiscursisten). Wist je dat we meer vrouwelijke leden dan mannen hebben? Uit bijgaande figuur kun je zien dat alleen in de leeftijdscategorie van 30-39 en ouder dan 60 jaar we meer mannen dan vrouwen bij de Loopgroep hebben. Dank aan Katja voor deze data.

Links de aanwas in de afgelopen jaren; rechts de leeftijdsopbouw van het huidige ledenbestand

  1. Willem
    Willem zegt:

    Ik kan 2 uur aan één stuk hardlopen. Een half uur wandelen en ik heb een pijnlijke knie. Wandelen in winkelcentra, ergste wat er is. Maar dat is nu gelukkig verboden 😉

  2. Liesbeth vd Haak
    Liesbeth vd Haak zegt:

    Eens! wandelen maakt sterker en is minder blessure gevoelig. Om mijn afstand weer op te bouwen na een periode van gedwongen rust ( blessure of ziekte) gebruik ik vaak een schema waarin joggen en wandelen elkaar afwisselen. Komend weekend bijvoorbeeld een 30 km waar na elke 4.5 km 500 meter wandelen gepland staat op het programma. zo kom je een heel eind en er zijn eindeloos variaties mogelijk.
    Mijn ‘ultra bijbel’ ‘relentless forward progress’ heeft ook een hoofdstuk aan wandelen gewijd; ‘walking your new best frind’ ( vooral berg op natuurlijk). Ik vind de combinatie met draven ideaal ( wel warmer kleden dan normaal).