Hoe blijf je sterk en fit in coronatijd? Het verhaal van Peter

Thomas eindigde vorig week zijn verhaal met de vraag aan mij hoe ik fit blijf nu ik even niet kan hardlopen. Ik heb gelukkig de hele coviod-19 periode mijn conditie goed op peil weten te houden door twee tot drie maal per week lekker door Oegstgeest en omstreken te lopen.

Zoals jullie misschien weten, mag ik vaak Tempogroep 50 trainen en dat mis ik echt enorm. Tijdens de eerste coronaperiode vorige zomer gingen we elke woensdag naar Katwijk en hebben we heerlijk gelopen door duin en bos en over het strand. Toen het zo warm was, zijn we met zijn allen de zee in gerend om af te koelen. De afgelopen maanden loop ik telkens met iemand van ons T50 clubje. Toen de baantraining onlangs weer startte, was ik direct weer bij. Het is super gezellig om weer zoveel leden te zien en samen te lopen. Een paar weken geleden heb ik tijdens de baantraining een hamstringblessure opgelopen en het ziet er naar uit  dat ik wat geduld moet hebben voor ik weer kan hardlopen.

Fietsen gaat gelukkig wel en rustig wandelen lukt me ook. Een geluk bij een ongeluk: de collecteweek voor het Fonds Gehandicapten Sport was net afgerond. Ik coördineer deze voor Oegstgeest. Ik heb een enthousiaste groep collectanten en we hebben ruim 2.000 euro opgehaald. Ik kan altijd nieuwe collectanten gebruiken, dus meld je gerust bij mij aan voor de collecte van volgend jaar, want sport is o zo belangrijk voor iedereen.

Ik verveel me geen moment. Wekelijks oppassen bij de kleinkinderen en toen de basisscholen nog dicht waren, mocht ik de rol van meester op mij nemen. Wat was dat gezellig om aan de eetkamertafel  te rekenen, taalles te geven en werkbladen in te vullen. Verder heb ik enkele oudere mensen bij wie ik wekelijks langs ga voor wat boodschappen en een wandeling. Deze week heb ik elke dag wat gewandeld voor het project van Thomas. Ik hoop dat velen van jullie dat ook hebben gedaan.

Volgende week zal Martijn vertellen hoe hij deze corona periode doorkomt.