Doe eens wat anders, loop een marathon!

Voor degene die wat meer willen dan die bekende 21,1 kilometers is er goed nieuws. Een aantal leden hebben een trainingsgroep geformeerd om samen te trainen voor de Marathon van Rotterdam op 13 april 2014. De enige voorwaarde is dat je de halve marathon recent binnen de 2 uur hebt gelopen. Maar wacht niet te lang met inschrijven, van de 10.000 startnummers zijn er al 7.000 verkocht!

In 20 weken wordt je klaargestoomd om goed getraind aan de start op de Coolsingel te verschijnen. Wel moet je bereid zijn om iedere week minimaal drie keer te trainen en in het weekend een steeds langere duurloop (tot 35 km) te doen. Betrek ook het thuisfront in die keuze, want door al die trainingen heb je veel minder tijd voor je sociale contacten.

De trainingen zijn op dinsdag-, woensdag- en vrijdagavond en op zondagochtend. Je loopt dinsdags rondjes in de duinen bij Katwijk (versterking beenspieren), gevolgd door de woensdag (tempobeheersing) en vrijdag (tempohardheid) met het trainingsprogramma van LANG (met wat extra kilometers). Je gaat met de Rotterdamgroep iedere zondagochtend een lange duurloop doen. Die lange duurlopen doe je dan wel wat langzamer dan je misschien gewend bent, we lopen dan uitsluitend in zone 1, 2 en 3.

Voor de ‘eerstejaars’ marathonners zullen we op 11 december een informatiebijeenkomst organiseren. Daarbij worden, naast trainingstechnische details, ook onderwerpen zoals voeding, drinken en blessures besproken.

Ben je geïnteresseerd, meld je dan aan via j.vlieg@gmx.net. Dan ontvang je via de email het globale trainingsprogramma, het schema voor december en het programma voor de informatiebijeenkomst.

Alvast veel loopplezier,

Jolanda Gijsman en Joop Vlieg