Jaarplan 2016/2017 en groepsindelingen

Er is afgelopen weken gepuzzeld aan het jaarplan 2016/2017 voor de diverse groepen om er voor te zorgen dat iedereen op zijn eigen niveau en passend bij de persoonlijke ambities kan lopen. Deze indeling is dezelfde als die we voor de zomer hanteerden, maar voor de herkenbaarheid hebben we deze duidelijker namen gegeven.

Op woensdagavond zijn er 7 groepen:
  • Beter 5 km (voorheen opbouw 5): voor lopers die 5 km kunnen en willen lopen
  • Beter 10 km (voorheen opbouw 10): voor lopers die stap naar 10 km willen zetten of de 10 km willen onderhouden
  • vijf tempogroepen: voor lopers die 10-15 km in de benen hebben en dat willen onderhouden en verbeteren, de indeling gaat op basis van 10 km tijden. Loop je de 10 km in een tijd rond de 55 minuten dan hoor je thuis in tempogroep 55
Op zondagochtend zijn er 5 groepen:
  • Beter 5 km
  • Beter 10 km
  • twee afstandsgroepen voor de lopers die op woensdag in tempogroepen lopen. De afstandsgroepen gaan uit van 8-12 km of 12-16 km.
    De afstandsgroepen zijn bedoeld voor lopers die de duurloop minimaal met een snelheid van 8 km kunnen lopen. Lukt dat niet, dan is beter 5 km of beter 10 km een alternatief.
  • XL loopt trails (kleine, onverharde paden) van 18-30 km in bos en duin in de ruime regio van Oegstgeest. Meer informatie hierover staat wekelijks op het forum.

Wat we gaan doen en wie de training geeft, vind je op het trainingsschema en -rooster onder agenda.

Heb je twijfels over de groepsindeling die bij jou past, vraag een trainer om advies!

Hieronder is de groepsindeling schematisch weergegeven met een indicatie van de tijdsduur en afstanden van de training.

Indeling van de groepen:

 

Groepen

 

 

Woensdagtraining

 

Zondagtraining

Beter 5 km 25 – 45 minuten** 4 – 7 km**
Beter 10 km 35 – 55 minuten** 6 – 11 km**
Tempogroep 65 * 45 – 65 minuten** 2 afstandsgroepen:

8 – 12 km

en

12 – 16 km**

Let op: de minimale snelheid is 8km/uur

Tempogroep 60* 45 – 65 minuten**
Tempogroep 55* 45 – 65 minuten**
Tempogroep 50* 45 – 65 minuten**
Tempogroep 45* 45 – 65 minuten**

*geeft aan dat je rond die tijd over 10 km loopt (er iets onder of iets boven). twijfel je over de groep? vraag een trainer!

**zie het trainingsschema- en rooster onder Agenda.