Train mee voor de Halve Marathon Leiden op 21 Mei

Untitled-2

Na het succes van vorig jaar, gaan we weer van start met speciale trainingen voor de 5, 10 en de halve Marathon Leiden in het weekend van 20 en 21 mei.

Woensdagavond 8 februari na de training is er een informatie bijeenkomst voor de halve Marathon, informatie voor de 5 en 10 km volgt.

Inschrijven voor de Marathon is voor eigen rekening en voor 1 februari het goedkoopst!

Train mee en geef je op bij Geert en stuur hem de gevraagde informatie (zie hieronder).

“If it doesn’t challenge you, it doesn’t change you.”

door Geert Neelen

We weten allemaal dat hardlopen ons veel oplevert zoals fit blijven, gezelligheid, beter in je vel zitten, mentaal sterker worden en op gewicht blijven. Het is wel van belang om jezelf daarbij te blijven uitdagen. Dat kan op verschillende manieren: streven naar een snellere tijd op de 10 kilometer, meer ontspannen en mindful lopen, gaan voor die langere afstand zoals de halve of hele marathon, het plezier van trailrunnen ervaren of bijvoorbeeld het verbeteren van je looptechniek. Een stip op de horizon helpt om jezelf te blijven uitdagen, jezelf te verbeteren en te voorkomen dat het lopen een sleur wordt. De trainers van de Loopgroep Oegstgeest willen je graag helpen met die stip. We vormen drie groepen die zich gaan voorbereiden voor de 5 en 10 kilometer en de halve marathon van de Leiden Marathon in het weekend van 20 en 21 mei. Je bent nog mooi op tijd om nu te beslissen mee te doen: je hebt ruim de tijd om te trainen en de inschrijving voor de Leiden Marathon is voor 1 februari nog het goedkoopst! Hieronder vind je meer informatie over de halve marathongroep. Informatie over de 5 kilometer groep (trainers Colette Gonsalves en Carola van den Hende) en de 10 kilometer groep (trainers Andere van der Tol en Martijn Meulenbroek)  volgt nog.

Samen met Frans van den Berg en Piet Kok ga ik de halve marathongroep begeleiden. Deels zullen we met de reguliere trainingen meetrainen en deels zullen we als groep apart trainen, vooral op zondag als we de afstand van de duurloop uitbreiden. Wil je jezelf uitdagen en vind je het leuk om samen met andere lopers van de Loopgroep te trainen voor die mooie Halve van Leiden, geef je dan op mij (geert.neelen@xs4all.nl) voor zaterdag 4 februari a.s. Woensdagavond  8 februari komen we na de training voor het eerst bij elkaar als groep om kennis te maken en afspraken te maken. Ik wil het schema voor de halve afstemmen op de deelnemers die meedoen. Ik wil daarom het volgende alvast van je weten:

  • Wat is je doel voor de halve? Wat is jouw uitdaging? Dat kan van alles zijn zoals hierboven aangegeven.
  • Hoeveel kilometer loop je in de week gemiddeld in totaal? Meedoen voor de halve is realistisch als je nu toch zeker op 15 kilometer zit.
  • Wat is je langste afstand die je hebt gelopen in de afgelopen vier weken? Meedoen voor de halve is realistisch als je nu toch zeker op 10 kilometer zit.
  • Hoe vaak in de week wil je gaan trainen (al dan niet met de Loopgroep) in de komende periode (twee keer in de week is wel het minimum voor de halve)?
  • Wat is je blessuregeschiedenis van het afgelopen halve jaar en hoe is het op dit moment met je blessures?
  • Wat is je mobiele nummer (ik wil weer een app-groep maken voor de deelnemers met elkaar)?
  • Wat wil je verder nog kwijt over je aanmelding?

Inschrijven voor de halve moet je wel zelf doen en is dus voor 1 februari het goedkoopst.

Ik heb er met Frans en Piet heel veel zin heb en zie er naar uit om met een flinke groep te starten. Wat mijn uitdaging is? Ik heb met mezelf afgesproken me niet meer op snellere tijden te richten maar wil juist met meer gemak en plezier de halve marathon lopen. Zie mijn verslag van de halve van vorig jaar.

Loopgroet,

Geert Neelen